Thursday, May 13, 2010

YPM?????




Assalamualaikum...

Hari ini aku sangat gembira dan bersyukur sangat. Nak tahu kerana apa???

2.35 minit petang, 13 Mei 2010



Ring...Ring...Ring...

Shimi: Helo,assalamualaikum..

.....: Wa'alaikummussalam..
Boleh saya tahu, ini Muhamad Sohimi Bin Ibrahim ke?

Shimi: Ya, saya. Ada apa?

.....: Saya dari Yayasan Pelajaran Mara (YPM). Nak bagitau kat adik yang adik telah ditawarkan biasiswa YPM. So, adik dikehendaki mendaftar di Universiti Industri Selangor (Unisel) di Shah Alam, Selangor pada 6 Jun 2010, pukul 9.30 pagi. Sebelum tu kak nak tanya sikit, adik hendak terima ke tak?

Shimi: Kak, boleh saya berbincang dengan ibubapa saya dulu tak?

YPM : Ya, tapi adik kena confirmkan kat akak sebelum pukul 3.00 petang ni ye.

Shimi: InsyaAllah, Akak. Terima kasih.



3.01 petang

Shimi: Helo, akak. Saya Muhamad Sohimi bin Ibrahim yang akak telepfon tadi.

YPM : Ya, adik.

Shimi: Kak, boleh saya tahu tentang YPM ni.

YPM : Camni adik, YPM memberikan biasiswa sepenuhnya kepada adik. Adik hanya mendaftar tanpa membayar apa-apa yuran pun kerana semuanya ditaja oleh YPM. Cuma adik kena 'stamping' perjanjian sebanyak RM 40.00 sahaja pada surat perjanjian yang akan dihantar kepada adik nanti. Setiap bulan YPM akan memberi wang saku sebanyak RM 430.00 kepada adik.

Shimi: Oooo. Macam tu. Saya terima je la tawaran ni.

YPM : Ok, nanti akak akan hantarkan surat tawaran ke rumah adik. Tahniah dan assalamualaikum.


Alhamdulillah... Akhirnya aku melepasi ujian pertama, lulus temuduga dan mendapat tajaan tersebut. Perlukan aku menerima tawaran ni??? Patutkah aku menolak tawaran yang baik ini?? Apa-apapun, aku masih berharap kepada Biasiswa JPA. Andai tiada rezekiku di sana, InsyaAllah, UNISEL tempatku meneruskan kehidupan ini..


Thank you Allah S.W.T for giving me the golden opportunity to get that scholarship.. Alhamdulillah...

No comments: